Wednesday, April 1, 2009

A Malacca Dashboard Time...







Everyday adalah hari2 yang membosankan jika melakukan benda yg same je tiap2 hari..klu weekday,biasalah keje..keje..keje..x der lain (walaupun hakikat sebenarnya bukanlah keje sgt pun)hehe..So,today is Saturday,aku rasa eloklah klu aku mencomplishkan mission aku untuk bercuti ke negeri dua berang dari kl iaitu Melaka bandaraya bersejarah...klu pgi melaka jer musti teringat kat Mus,coz die satu2 nyer kwn baik aku drpd bandar tersebut..

Mcm biasa seawal pagi telah menyediakan sandwish sebagai bekalan on the way ke sana.Coz hubby kata x nak membazir budget vacation kita kali ini,selama 2 hari 1 mlm mestilah not more than RM300.00(penjimatan kan??). Kitorang gerak drpd KL pkol 10.30am...sampai Malacca around 1.30pm...biasalah cuti sekolah haruslah road kat cni jammed kan...hehe.All the way kat dataran pahlawan tu pun dah byk kete berpeleseran apatah lagi jln2 yg lain kan...this time kitorang x booked hotel, just walk in ke hotel yg x berapa nak ada bintang...x ingat nama hotel dier,tp interior dier very classic dan comfortable lah....

After check in & take a rest kejab,perut lapar kitorang pgi cari makan kat shopping mall yg berdekatan. Terus masuk Johnny Restaurant sb org yg diet kenalah mkn benda2 yg steam kan...hahaha..dietlah sgt. Actually byk benda yg dibuat sepanjang petang tu tp maleh la aku nak update nyer cuma kitorang shopping kan jonkers street,jln2 kat a farmosa & lain2 lagi...

No comments: